Haltech yleistä

Polttoainesuihkutus- / sytytysjärjestelmät


Haltech on alansa pioneeri jälkiasennus polttoainesuihkutus- / sytytysjärjestelmien valmistajana. Pitkä kokemus alalta näkyy järjestelmien monipuolisina ominaisuuksina, varmatoimisuutena ja helppokäyttöisyytenä. Haltech järjestelmiä valmistetaan Australiassa sekä USA:ssa.

Haltech polttoainesuihkutus- / sytytysjärjestelmät ovat luotettavia sekä helppoja asentaa. Haltech-polttoaineensuihkutusjärjestelmiä on asennettu menestyksekkäästi jo tuhansiin autoihin, off-shore kilpaveneisiin, vesiskoottereihin, moottorikelkkoihin, taitolentokoneisiin jne. Järjestelmät kuuluvat myydyinpiin järjestelmiin kautta maailman, yli 20:ssä maassa.

Haltech:in käyttäjät ovat havainneet miten helppoa on ohjelmoida ja säätää kotitietokoneella elektronista ohjainlaitetta (ECU), olipa kyseessä perinteinen työntötanko, V8 tai korkeasti viritetty turboahdettu kilpamoottori. Samasta syystä Haltech järjestelmät ovat saavuttaneet moottoriurheilu harrastajien keskuudessa suurta suosiota, koska ne ovat miellyttäviä käyttää sekä helposti mukautettavissa erityyppisiin sovelluksiin.

Haltech järjestelmässä käytetään hyväksi pienoistietokonetta, joka on erityisesti suunniteltu tarkkoihin moottorin säätötoimenpiteisiin. Järjestelmät pohjautuvat Motorola:n tehokkaaseen ajoneuvo käyttöön suunniteltuun mikroprosessoriin.

Haltech järjestelmien säätäminen tapahtuu PC-tietokoneella. Ohjelmointi on tehty käyttäjälle mahdollisimman yksinkertaiseksi ja aikaisempaa tietokoneenkäyttökokemusta ei tarvita. Säätäminen tapahtuu pylväs-, 2D- tai 3D-grafiikan avulla, myös numeraalinen säätäminen on mahdollista.

Haltech järjestelmät ovat reaaliaikaisesti säädettäviä. Useat harrastajat säätävät laitteensa itse ajamalla. Näin moottorin säädöt voidaan suorittaa / korjata todellisissa käyttöolosuhteissa, mikä parantaa moottorin toimivuutta.
Parhaaseen tulokseen päästään käyttämällä seosmittaria ja tehodynamometriä, joskaan ne eivät ole välttämättömiä. Moottorin säätöjä on mahdollista korjata ilman tietokonetta ns. Trim -modulin avulla.

Haltech järjestelmästä on pyritty tekemään käyttäjäystävällinen ja helppokäyttöinen. Keskusyksikön muistiin on ladattu valmiiksi perussäädöt, joilla moottori käynnistyy.

Haltech järjestelmä tarvitsee sytytyksen ajoituksen säätöön oikean määrätynlaisen pulssin. Tämä ns. liipaisupulssi (trigger) voidaan ottaa virranjakajalta, kampiakselin asentotunnistus anturilta  tai nokka-akselin asentotunnistus anturilta. Jos anturia ei ole vakiona se voidaan lisätä moottoriin

Haltech järjestelmät soveltuvat myös helposti korvaamaan siviili autojen alkuperäiset järjestelmät. Joihinkin automerkkeihin löytyy ohjelmasta suoraan korvaus "boksi", joka asennetaan alkuperäisen tilalle.

Haltech järjestelmistä löytyvat suihkutus-, sytytysjärjestelmät ja näiden yhdistelmät.